Κυριακή 30 Απριλίου 2017

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Κριτήρια και παράμετροι αξιολόγησης του Ψηφιακού Γραμματισμού!


Είναι γεγονός, ότι η αξιολόγηση, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες φάσεις και διαδικασίες της εκπαιδευτικής ζωής. Για το σκοπό αυτό, ο εκπαιδευτικός έχει στη διάθεσή του, αρκετά κριτήρια με τα οποία μπορεί να αξιολογήσει,  τόσο τον ψηφιακό γραμματισμό, όσο και τους μαθησιακούς στόχους που προωθεί αυτός, μεταξύ των οποίων μπορούμε να τα κατηγοριοποιήσουμε, σε 6 βασικές παραμέτρους. Συγκεκριμένα ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογήσει τις δεξιότητες και γνώσεις σχετικά με τη χρήση των παρακάτω παραμέτρων:
  1. Επεξεργαστής κειμένου: Αν για παράδειγμα, είναι σε θέση οι μαθητές να εισάγουν και να μορφοποιήσουν κείμενο, εικόνα, γραφικά, πίνακα και σελίδες.
  2. Λογιστικά Φύλλα Εργασίας: Αν για παράδειγμα οι μαθητές είναι σε θέση να εισάγουν και να μορφοποιήσουν δεδομένα σε ηλεκτρονικό φύλλο εργασίας, καθώς και να εισάγουν και να εξάγουν δεδομένα .
  3. Διαδίκτυο: Αν για παράδειγμα οι μαθητές είναι σε θέση να χειρίζονται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να αναζητούν πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης με λέξεις κλειδιά, να χρησιμοποιούν διάφορες διαδικτυακές πηγές, όπως είναι οι όπως εγκυκλοπαίδειες και βιβλιοθήκες, καθώς και χειρίζονται διάφορα εργαλεία Διαδικτύου 2ης γενιάς και κοινωνικών δικτύων.
  4. Πρόγραμμα παρουσιάσεων και γραφικά: Αν για παράδειγμα οι μαθητές είναι σε θέση να δημιουργούν παρουσιάσεις και να εισάγουν διαφάνειες, εικόνες, γραφήματα, πίνακες, βίντεο και μουσική.
  5. Βασικές δεξιότητες λειτουργικού συστήματος: Αν για παράδειγμα οι μαθητές είναι σε θέση να δημιουργούν, να ονομάζουν και να αποθηκεύουν αρχεία, να αντιγράφουν, να διαγράφουν και να επικολλούν δεδομένα.
  6. Ενσωμάτωση και αξιοποίηση άλλων λογισμικών: Αν για παράδειγμα οι μαθητές είναι σε θέση να εισάγουν και να αξιοποιούν δημιουργικά, διάφορα λογισμικά στην εκπαιδευτική διαδικασία.


http://www.icgl.gr/files/greek/74-783-795.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου