Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ


ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ


Σύμφωνα με έκθεση του διεθνώς αναγνωρισμένου Οργανισμού (International Society for Technology in Education, 2016), ο οποίος θέτει νέα «Standards for Students» τα οποία επαναπροσδιορίζουν τη μάθηση στον νέο ψηφιακό κόσμο, ο εγγράμματος ψηφιακά μαθητής, είναι αυτός που διαθέτει τα εξής χαρακτηριστικά:

Έχει ενεργό ρόλο σε όλες τις φάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διατυπώνει προσωπικους στόχους και να αναπτύσσει στρατηγικές για την επίτευξη τους.
  • να θέτει προβληματισμούς σχετικά με την διαδικασία της μάθησης και γενικότερα για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
  • Να είναι ικανός να δημιουργεί δίκτυα με το κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον που να υποστηρίζουν τη μαθησιακή διαδικασία.
  • Να είναι σε θέση να αναζητεί πληροφορίες που διευκολύνουν και βελτιώνουν την πρακτική και στρατηγική του.
  • Να μπορεί να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες οι οποίες προκύπτουν από τις χρήσεις διάφορων τεχνολογικών εργαλείων.
Υπεύθυνος χρήστης του διαδικτύου
  • Να δημιουργεί και να διαχειρίζεται την ψηφιακή ταυτότητα του και να έχει επίγνωση της μονιμότητας των ενεργειών του στον ψηφιακό κόσμο.
  • Να χρησιμοποιεί με θετικό, νόμιμο και ηθικό τρόπο τα διάφορα τεχνολογικά εργαλεία που έχει στην κατοχή του ή υπάρχουν στο διαδίκτυο.
  • Να συμπεριφέρεται με ευγενικό και ευπρεπή τρόπο στις διάφορες κοινωνικές του αλληλεπιδράσεις στο διαδίκτυο.
  • Να κατανοεί και να σέβεται τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τη χρήση και την κοινή χρήση της πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Να διαχειρίζεται με σύνεση και υπευθυνότητα τα προσωπικά του δεδομένα και να έχει επίγνωση της παρακολούθησης που υφίστανται στο διαδίκτυο.

Είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τα τεχνολογικά μέσα για να σχεδιάζει και να επιλύει διάφορα προβλήματα
  • Να γνωρίζεί τα στάδια σχεδιασμού και επίλυσης προβλημάτων
  • Να χρησιμοποιεί ψηφιακά εργαλεία για το σχεδιασμο και την επίλυση προβλημάτων
  • Να δοκιμάζει τα εργαλεία τους, πριν τα χρησιμοποιήσει, ώστε να διορθώνει ατέλειες και προβλήματα.

Αναπτύσσει και να χρησιμοποιεί στρατηγικές για την κατανόηση και επίλυση προβλημάτων
  • Να είναι σε θέση να ορίσει ένα πρόβλημα
  • Να συλλέγει στοιχεία και δεδομένα, για να επιλύσει το πρόβλημα
  • Να αναλύει το πρόβλημα και να εξάγει βασικές πληροφορίες που θα διευκολύνουν την επίλυση του.

Αναπτύσσει επικοινωνία αξιοποιώντας τα κατάλληλα ψηφιακά μέσα

  • Να επιλέγει τις κατάλληλες πλατφόρμες και τα εργαλεία για την επίτευξη των επιθυμητών στόχων της δημιουργίας ή της επικοινωνίας του.
  • Να δημιουργεί πρωτότυπα έργα ή υπεύθυνα repurpose ή remix ψηφιακών πόρων σε νέες δημιουργίες.
  • Να δημοσιεύει ή να παρουσιάζει το περιεχόμενο της εργασία τους, με διάφορα ψηφιακά μέσα.
  • Να επικοινωνεί με ποικίλους τρόπους και ιδέες.

Αναπτύσσει συνεργασία και συμμετοχική κουλτούρα

  • Να χρησιμοποιεί ψηφιακά εργαλεία για να συνδεθεί με άλλους μαθητές από διαφορετικό κοινωνικο-οικονομικό και πολιτισμικό υπόβαθρο, ώστε να αναπτύξει και να διευρύνει τις γνώσεις και τον αμοιβαίο σεβασμό προς το διαφορετικό.
  • Να χρησιμοποιοιεί συνεργατικά ψηφιακά μέσα, ώστε να συνεργάζεται μέ άλλους
  • Να συμμετέχει εποικοδομητικά σε ομάδες εργασίας, αναλαμβάνοντας διάφορους ρόλους και αρμοδιότητες για να λειτουργήσει αποτελεσματικά προς έναν κοινό στόχο.

Αναπτύσσει κριτική σκέψη και δημιουργικότητα

  • Να σχεδιάζει και χρησιμοποιεί αποτελεσματικά στρατηγικές έρευνας για να εντοπίζει τις πληροφορίες και άλλους πόρους για την πνευματική ή δημιουργική αναζήτησή τους.
  • Να αξιολογεί την ακρίβεια, την προοπτική, την αξιοπιστία και την καταλληλότητα των πληροφοριών, των μέσων ενημέρωσης, δεδομένων ή άλλων πόρων.
  • Να αξιοποιεί πληροφορίες από ψηφιακες πηγές, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εργαλείων και μεθόδων
  • Να οικοδομεί την γνώση με την ενεργό διερεύνηση αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και την επίλυση πραγματικών προβλημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου